Iedere trouwdag is anders. Iedereen heeft zijn of haar eigen wensen. Echter, een aantal zaken komt wel vaak terug. En daaruit heb ik een aantal tips voor jullie samengesteld. Deze tips zijn gebaseerd op mijn jarenlange werk als trouwfotograaf, de 10 tallen bruiloften die ik hierdoor meegemaakt heb en het feit dat ikzelf ‘ervaringsdeskundige’ ben ;-). In 2016 ben ik namelijk zelf getrouwd 🙂
Tip 1: Gebruik een (online) planningstool
Wij hebben ‘m zelf gebruikt toen we bezig waren met onze voorbereiding. Daarnaast hoor ik er vaak andere bruidsparen over. De Planningstool van The Perfect Wedding. Een fantastisch online hulpmiddel en bovendien via je telefoon altijd bij de hand. De tool bevat een groot aantal checklists met zaken waar je waarschijnlijk nog nooit aan hebt gedacht. De tool helpt jullie o.a. met het bijhouden van jullie budget, het maken van de dagindeling en de gastenlijst. Ook leveranciers kun je makkelijk bijhouden. Alles op een plek.
Tip 2: Boek leveranciers op tijd
Klinkt logische he? Soms lijkt jullie grote dag nog heel ver weg en heb je voor je gevoel nog alle tijd om dingen te regelen en te boeken. Helaas zijn jullie hoogstwaarschijnlijk niet de enige die op ‘jullie’ datum in het huwelijksbootje stappen. Locaties, de catering, de fotograaf en een dj of band zijn zo maar wat leveranciers die jullie rustig willen uitzoeken en vergelijken. Begin op tijd met het bezoeken van mogelijk locaties en het kennismaken met de andere leveranciers. Op deze manier hebben jullie rustig de tijd om vergelijkingen te maken en een goede beslissing te nemen. Boek jullie leverancier op tijd! zeker in het hoogseizoen is het aan te raden om dit tenminste 8 maand voor jullie huwelijk te doen.
Tip 3: Maak afspraken met jullie cateraar
Hebben jullie dorstige vrienden en familie? Informeer eens bij je cateraar of je de drankrekening vooraf kunt ‘afkopen’. Op deze manier betaal je een bedrag en schrik je achteraf niet van de drankrekening als er veel gedronken is. Het had ons indertijd veel minder geld gekost 😉